dilluns, 17 d’octubre del 2011

Barcelona fa el primer pas per enderrocar l'anella viària de Glòries

Els veïns, satisfets per l'inici de la redacció d'un projecte que reclamaven des de fa temps
El febrer sortirà a concurs el disseny de la futura plaça verda


L'Ajuntament de Barcelona ha iniciat el procés de redacció del projecte d'enderroc de l'anella de Glòries, segons han confirmat fonts municipals. Representants de la plataforma per la reforma a Glòries han manifestat la seva satisfacció per l'anunci de l'inici de la redacció del projecte, però han insistit que, per refermar encara més el compromís del futur enderroc de l'anella, caldria iniciar les obres de desviament de serveis i d'urbanització dels carrers que, quan sigui el moment, permetin avançar amb l'enderroc del tortell. D'altra banda, durant el primer trimestre del 2012, segurament el febrer, es convocarà el concurs de disseny del futur parc. Es preveu que l'aprovació del projecte de construcció es pugui dur a terme a finals del 2013.

Per altra banda, el consistori ha anunciat també als veïns que el projecte executiu dels túnels subterranis del parc es redactarà entre el primer i el tercer trimestre del 2012 i podria estar aprovat el primer trimestre de l'any 2013. Segons han confirmat fonts de l'Ajuntament, aquest projecte inclourà dues solucions, en funció que desaparegui o no el traçat ferroviari de l'estació de França, que faria possible tancar la mossegada al parc que figura en el pla del 2007. Fonts veïnals han explicat que, segons les previsions municipals, aquest projecte partirà del pla de les Glòries del 2007, i es desmarcarà de les darreres propostes fetes per l'anterior equip de govern les quals provocaven una “mossegada” de dimensions més grans i que dibuixaven un parc no quadrat.

Converses amb Madrid

Una de les variables a tenir en compte en la redacció del projecte executiu dels túnels seran els resultats de les converses que s'han reiniciat amb Madrid per arribar a una solució en relació amb el túnel ferroviari que prové del carrer Aragó i va a l'estació de França. Aquest vial haurà quedat en desús una vegada entri en funcionament l'estació de la Sagrera TAV, el 2014. Una possible eliminació de la via permetria, d'una banda, reduir l'alçada del monticle resultant a la plaça, i per l'altra, guanyar zones verdes a Meridiana Sud on està previst que s'edifiqui sobre les vies.

En aquest sentit, els veïns han recordat als representants municipals la seva oposició a perdre més superfície de zona verda. L'Ajuntament assegura, però, que es manté el compromís de crear un parc verd continu des del mar, el parc de la Ciutadella, la zona de Meridiana, Glòries, el Clot, la Sagrera, i fins al nus de la Trinitat.

Al DHUB queda espai per omplir

Les obres de l'edifici del disseny Hub BCN, (DHUB), batejat pels veïns com “la grapadora” podrien estar finalitzades durant el primer trimestre de l'any 2012. Durant el segons trimestre d'aquest any es faran les instal·lacions, fet que permetria que es pogués col·locar el mobiliari el desembre d'aquell any.

A més del Museu del Disseny, ara s'estudia incloure-hi el Museu de l'Urbanisme i l'Arquitectura, ja que, segons van interpretar els veïns, sobra superfície. L'Institut de Cultura de Barcelona està estudiant diverses idees en aquest sentit. Al mateix edifici hi ha d'anar la futura biblioteca de barri. Les obres s'iniciaran el proper mes de gener i acabarien el juliol del 2012. Es calcula que caldran 4 mesos més per equipar-la i que podria entrar en servei el primer trimestre del 2013.

Font: El Punt Avui

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada