dimecres, 5 d’octubre del 2011

Trias proposa un pàrquing subterrani a la Sagrada Família

Creu que és la solució “a llarg termini” per gestionar l'alt volum d'autocars i, de moment, promet un pla de mobilitat
Els veïns lamenten que la preocupació arribi després de l'accident de dissabte


Un pàrquing subterrani al davant de la façana de la Glòria acabarà sent la solució a la presència massificada d'autocars turístics al voltant de la Sagrada Família. Així ho va anunciar ahir l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, tot i que va matisar que la mesura no es podrà aplicar de manera imminent pel litigi vigent amb els veïns de l'edifici que ocupen el solar: “Tots sabem que davant de la façana de la Glòria s'ha de fer una zona verda, i a sota, és evident que s'ha de fer un aparcament”, va indicar el primer edil, que també va prometre reduir les molèsties veïnals a curt termini: “Com a mínim, l'Ajuntament presentarà un pla de mobilitat amb solucions temporals.”

El debat sobre l'estacionament massiu i indiscriminat d'autocars a les quatre cantonades del temple es va reobrir aquest dissabte arran de l'accident que va deixar greument ferides dues dones i una nena. Tot i això, fa un any, ja es parlava de construir un aparcament subterrani a la plaça de la Hispanitat, a 300 metres de la Sagrada Família. “Fa molt temps que vam alertar l'Ajuntament que la situació era insostenible. Desgraciadament, s'ha produït aquest atropellament. És l'hora de prendre mesures immediatament”, diu Joan Itxaso, membre de la comissió de Mobilitat i Urbanisme de l'associació de veïns del barri, que considera tan perillosa l'exagerada presència de vehicles com les cues d'entrada, que tot sovint “volten gairebé tota l'illa de vianants”.

L'espera interminable

Segons Itxaso, “ja s'havien viscut alguns episodis similars” a la zona, encara que sense conseqüències tan negatives”, per la qual cosa esperaven una solució des de l'abril: “L'aleshores regidor del districte [Ramon Nicolau] ens va dir que al maig els autocars ja se n'anirien immediatament després de descarregar els passatgers, i l'actual no ens ha citat fins a l'octubre. Deu tenir altres prioritats”, argumenta, i recorda que les seves reivindicacions ja tenen deu anys de vigència.

El president d'Unitat per Barcelona (UxB), Jordi Portabella, va coincidir amb Trias a l'hora d'assenyalar que “els parcs als voltants de la basílica serien un bon lloc per a aparcaments subterranis”. Tot i això, va exigir més celeritat d'acció: “S'ha d'ordenar l'accés a la ciutat i regular els aparcaments improvisats”, referint-se també al parc Güell. Itxaso afegeix que “no hi ha cap ciutat al món on es puguin descarregar els passatgers en el mateix monument”, mentre que Trias recorda que serà difícil “solucionar els problemes del tot”.

Les ferides continuen ingressades

Les tres ferides per l'accident de dissabte continuen ingressades en estat greu, i en el cas de la persona de 56 anys –que, a diferència de les altres dues, roman a l'UCI de la Vall d'Hebron–, podria tenir una lesió medul·lar. La noia de 28 anys i la nena de deu –de la mateixa família que l'altra accidentada–, continuen a l'hospital de Sant Pau “estables dins de la gravetat”, amb politraumatismes i contusions per tot el cos. Segons Trias, es tracta d'un sinistre “sense sentit, no per culpa de la mala senyalització”, i va matisar que el fet que un autobús es desfreni com va succeir és una situació “anòmala, incomprensible i imprevisible”. L'autocar, un cop desfrenat, va baixar uns 25 metres marxa enrere a causa del desnivell del carrer Marina, fins que va impactar contra les tres víctimes.

Font: EL Punt Avui

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada